28. 6. 14

Guglbrskanje: home exchange

Guglbrskanje - 06 do 12. 
Nekdo je brskal: home exchange, menjava hiš.

Mogoče je bila to novinarka, ki me je nedavno kontaktirala, ker je našla moj zapis na blogu, ko smo šli z družino v Pariz . Prosila me je za sodelovanje, da napišem in odgovorim na nekaj vprašanj. Celoten "intervju" tako objavljam tudi tukaj.

Mogoče pa najdem še kakšnega somišljenika, kaj pravite?

Kot blogerka sem na home exchange naletela čisto slučajno. Mislim, da je to besedno zvezo enkrat čisto naključno omenila ena druga blogerka. Poguglala sem "home exchange" in naletela na vrsto vsemogočih ponudnikov tovrstne menjave. Izbrala sem eno, ki je bila popolnoma brezplačna in brez članarine. Naključno sem izbirala med "izkušenimi ponudniki" in izbirala med velemesti, kamor sta hoteli z letalom odpotovati hčerki.  Imela sem srečo in naletela na prijaznega in izkušenega exchangerja, ki je svoje stanovanje menjal že več kot sedemdesetkrat. Ta me je poučil o vseh podrobnostih menjave in predvsem poudaril, da je najpomembnejše zaupanje.

Kar ponudiš sam je hkrati to, kar želiš, da drug ponudi tebi. 

Velikih pomislekov nisem imela. Komaj čakam, da svoj del hiše ponudim mojemu gostitelju, ki še vedno pravi,.." Ne skrbi, prišlo bo poletje, ko bomo prišli v Slovenijo. Vem, da imam to v dobrem pri vas in da nam bo pri vas lepo."
Najbolj sem "trepetala" le takrat, ko smo kot petčlanska družina pozno zvečer stali pred hišnim nabiralnikom gostitelja, katerega ključ mi je poslal po pošti na moj naslov v Slovenijo. Ključek je odprl nabiralnik, v njem je bila kuverta s ključem stanovanja. Še pred prihodom v Francijo mi je po elektronski pošti poslal vse podrobnosti za katere je kot izkušen exchanger vedel, da me bodo zanimale. Pustil je telefonske številke svojih zdravnikov, pediatrov in hišnika stanovanja, ki bi jih morebiti potrebovali. Pozabila ne bom tega, da nam je zabičal le dve stvari - t.j, da ključa stanovanja slučajno ne pustimo znotraj in potem vrata zapremo, druga pa je bila kuhalna plošča, ki se po treh neprevidnih zaklenitvah zaklene za vedno.
 Zelo zanimivo je to, da sva se z gostiteljem vse zmenila le po elektronski pošti. Lahko bi se pogovorila tudi po skypu, kar je tudi običajno pri tovrstnih dogovorih, vendar je sam rekel, da z njegove stvari ni nobene potrebe, saj mi zaupa in vidi, da razumem vse podrobnosti in logiko izmenjave. 
 Na žalost je bil Pariz moja edina izkušnja.  Sedaj dolgujem kontra menjavo na katero vsako leto čakam. Očitno ima moj gostitelj in njegova družina mnogo drugih interesantnih zamenjav po vsem svetu. V dogovorih sem z sicer za menjavo v Italiji, na katero sem skoraj pozabila, s hrvaško družino pa smo že bili enkrat na pol dogovorjeni, da nam ponudijo svojo vilo v času izven glavne sezone, ko nimajo še običajnih gostov. Ne vem, če bo do te realizacije res prišlo, saj so nam v tem času zaprli Kanin, ki je bil zanje glavni cilj in destinacija v našem koncu. 
 Pravi exchange gostitelj  nisem bila še nikoli, niti ne vem, če se bo to resnično kdaj zgodilo, saj imamo v hiši prostor za goste, tako da bi vse goste "po slovensko" :) tudi gostila in še bolj rada spoznala. S sestrično iz Dunaja medsebojna gostovanja med počitnicami ali podaljšanimi vikendami večkrat koristiva. Mi gremo tako na Dunaj, oni uživajo v naši Soški dolini.
 Sama ponujam t.i. možnost  "nesimultane" menjave, kar pomeni, da je menjava stvar dogovora z ene ali obeh strani oz. je to varianta  "drugega doma, vikend hiške ipd". Če bi situacija nanesla tako, da me v izbranem času ne bi bilo doma, pa bi oddala tudi svoje osebne prostore. Glede tega nimam predsodkov. Mogoče jih ima večina ostalih v Sloveniji, ki pravi "ooo, ne po mojih stvareh mi pa že ne bodo kar tako brskali" :o . Pri svojem gostitelju sem ugotovila, da vse stvari pusti "tako kot so", le ena omara je bila načrtno zaklenjena, kar je razumljivo. 
Slabih izkušenj nimam. Predvsem je to tista prvinskost bivanja v tuji hiši, ko si lahko ogledaš knjige, ki jih imajo doma, ko se otroci ne morejo načuditi vsemogočim "novim" igračam, (to je tudi nekaj najboljšega za otroke na takšnem dopustu),  ko v omari s čaji najdeš zanimive okuse,  si postrežeš z njihovo marmelado, skuhaš hitro kosilo z rečmi iz njihove shrambe, skrbiš za njihovo zlato ribico (to je bila edina negativna in žalostna stvar, ki se nam je zgodila - zlata ribica nam je v pričo vseh nas poginila.)
 Naš gostitelj je bil nad našim bivanjem zelo zadovoljen in nas pohvalil, da še nobeden ni tako dobro pospravil in počistil za seboj. ;) Če sem še bolj odkrita - stanovanje (morda za razliko od vsakega slovenskega) ob našem prihodu sploh ni bilo ne vem kako pospravljeno,..Pripravili so nam police za oblačila, sveže rjuhe in brisače, eno knjižno polico za knjige so potisnili v en kot, da je bila druga stran namenjena za naše reči in drobnarije. Na mizi nas je pričakala steklenica šampanjca za dobrodošlico s še nekaj podrobnostimi glede internetnih gesel, računalnika, TV-ja ipd.

Velikih načrtov za menjavo v tujini trenutno nimam. Rada bi kar v Sloveniji našla somišljenike in jih povabila v naš konec v zameno za varianto menjave v drugem koncu Slovenije, bodisi na morju, kmečkem turizmu ali pa le kot varinato vodenja, sprehoda ali pohoda po okoliških gričih.

Po mojem mnenju je zanimanje za Slovenijo ni veliko. Zelo velik je interes za obmorske kraje in velika mesta. Tako družini iz Pariza ni težko poiskati menjavo od Kalifornije do Islandije, saj je zanimanje za eno glavnih evropskih mest kot je Pariz velikansko. Vsem, ki bi jih zanimala tovrsta menjava svetujem, da se orinetirajo države, kjer potekajo poceni in nizkocenovni leti, saj je tako večja verjetnost, da pride do realizacije tudi po tej strani ugodne ponudbe. V Sloveniji so predvsem ponudniki menjave turističnih apartmajev in sob, ki jih "za dobro kontra varianto" ponudijo brezplačno. Manj je pravih exchange home različic, mogoče več med mladimi, za katere pa obstajajo na spletu drugi portali kot so couchsurfing ali Hospitality club. Priznati moram, da že nekaj časa nisem brskala po tovrstnih spletnih ponudnikih exchange home variant, tako da se mogoče tudi v zgoraj napisanem motim in se tudi tovrstna ponudba v Sloveniji spreminja.

Ni komentarjev:

Objavite komentar