24. 1. 12

Juice po domače

Juice, pomarančni sok je moja mama pred mnogimi mnogimi leti delala skoraj vso zimo. Iz rumenih pomaranč, rdečih pomaranč, z dodatki limon,.. Kasneje teh sokov nismo več kuhali saj je bilo sadje preveč špricano in ni bilo več pravega veselja in želje.
V trgovini sem nedavno naletela na eko pomaranče in se v trenutku spomnila na domači pomarančni sok. Pobrskala sem v mojo beležko receptov in takoj na začetku naletela na recept:

JUICE (pomarančni sok)
za 6 do 8 litrov

Rabimo: 
1 kg pomaranč
3/4 do 1 kg sladkorja
2 žlici citronske kisline
5 do 6 litrov vode

1. Pomaranče pustimo čez noč (12 ur) v vodi, kateri dodaš pest SOLI!
2. Pomaranče operi in še enkrat jih namoči v soli da izgube grenkobo (nekateri pravijo, da tudi vse morebitne druge strupe ??)
3. Pomaranče operi in razreži na koščke (z lupino vred), dodaj 1 liter vode in 2 žlici citronske kisline Pusti stati 6 do 8 ur.
4. Po 6 do 8 urah kuhaj pomaranče cca pol ure, kateri dodaš nekaj sladkorja. 
5. Pomaranče zmiksaš s paličnim mešalnikom in dodaš ostalo prevreto osladkano vodo, še malo zmiksaš in premešaš.
6. Precediš skozi cedilo in naliješ (še vroč sok) v steklenice.

Iz pireja, ki je ostal na cedilu sem skuhala fino marmelado. Dodala sem nekaj sladkorja in 3 semena kardamoma. Spomnila me je na marmelado iz agrumov, ki mi jo je prijateljica prinesla iz Korzike.

4 komentarji:

  1. Izgleda zelo osvežilno in marmelada slastna. Če prav razumem, delaš s pomarančami v lupini?
    Tudi ko jih obdeluješ s paličnim mešalnikom?
    Moram probat:))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja, s pomarančami v lupini. Le tista očesca od pecljev obrežem stran. Po polurnem kuhanju v točki 4. v opisu se pomaranče in lupina lepo zmehča, tako palični mešalnik sploh nima težav.

      Izbriši
  2. jaz sem skeptik glede lupine, ker je baje zelo strupena. tako da razmišljam o tem da olupim pomaranče. mislite da bo ok??

    OdgovoriIzbriši
  3. ops, to pa moram popravit v receptu - pomaranče namakamo v soli in ne v sladki vodi. Napaka, sicer naprej pišem, da je to v soli,..ampak bom popravila. Torej dodaš veliko pest soli in ne sladkorja, kot narobe piše. Baje se na ta način izločijo morebitni strupi, ki so v lupini. Tudi kupljen juice iz pomarančnih lupin, ki da soku eno tako prijetno grenkosladko aromo. No, jaz vsekakor poiščem kakšne ekološke pomaranče, vsaj nekaj verjetnosti več je, da to res so. Navadno probam in jih pustim na sobni temperaturi, da vidim "kako hitro pričenjo gniti", če je to dokaj hitro, so bolj ekološke. In tako se mi je res enkrat zgodilo, da sem nekaj dni odlašala s sokom in sem imela ćez par dni cel zaboj napol gnilih ekoloških pomaranč iz Sicilije.

    OdgovoriIzbriši