5. 11. 12

Nedeljsko kosilo

Nedeljsko kosilo na eno deževno, oblačno, prvo novembersko nedeljo:
  • goveja juha z zdrobovimi cmočki
  • postrv oz. zlatovščica s tržaško omako, kuhanim krompijem in blitvo
  • solata z zadnjim radičem z vrta in domačim maminim fižolom 
  • piškotna jabolčna tortica 
Šef glavne jedi je bil moj D., ostalo je bilo v moji domeni, govejo juho je že dan prej skuhala mama. 
Najprej sem pripravila sladico, olupila najbolj nagnita domača jabolka in jih skuhala v kompot.
Potrebujemo: jabolka, sladkor, cimetovo palčko, klinčke, 2 vanilijeva pudinga, navadne maslene piškote, sladka smetana, čokoladne mrvice za okras.
Kompotu sem dodala sladkor, cimetovo palčko in nekaj klinčkov.
Malega sem zaposlila da je pekač (v katerem se danes sladica ne bo pekla) obložil z malsenimi piškotki (na tistih najbolj cenenih (sosedovih) je narisana srnica, kot v mojih starih mladih časih :)
Ko je kompot kuhan, tega ocedimo (v drugo posodo!) V vodi v kateri so se kuhala jabolka skuhamo 2 vanilijeva pudinga (imeti moramo cca 1 liter tekočine). Pozor: Maso za puding v manjši šalčki zamešamo v hladni vodi, ne v vroči vodi kompota, saj drugače nastanejo grudice)
Malo ohlajena jabolka položimo na piškote (če so preveč vroča, se piškoti preveč sesedejo in so bljekasti...), nato pa še vročo pudingovo maso zlijemo v pekač(ker je ta gosta in jo zlivamo počasi ne bo kar tako hitro prišla do piškotov... in bo prej zakrknila, nastala bo taka želejasta dobra kremca).
OHLADIMO. In na ohlajeno pecivo damo stepeno smetano in po želji okrasimo.

Postrvi že dan prej očistimo. Preden jih zavijemo v alufolijo jih naoljimo,  posolimo in vanje dodamo par rezin česna.
Potrebujemo: Postrvi, sol, oljčno olje, alufolija, na lisične narezan česen
Tržaška omaka: Česen, peteršilj, oljčno olje. 
Tako pripravljene pečemo v vroči pečici cca 20 min.
Tržaška omaka: Sesekljamo večjo količino česna in še več peteršilja.
Na oljčnem olju blago popražimo česen in dodamo peteršilj. POZOR na česen! Ne sme se ga preveč pražiti, ker drugače bo vse grenko! Toliko da zadiši, nato hitro dodaš peteršilj! Na majhnem ognju kuhamo par minutk, toliko da se peteršilj razpusti in da vse naokrog dobro diši.
Solata - moj D. jo je zabelil na bučnem olju, kar meni ni bilo takoj čisto povšeči, saj prisegam na oljčnega. Ampak glede na to, da je bil v radiču fižol in to tisti mamin, domač, sveže skuhan (spravljen za zimo tudi v moji skrinji :) bučno olje ni bilo hudo moteče...
Solata: radič, kuhan fižol, sol, česen, bučno olje, jabolčni kis.
Zdrobovi žličniki za na govejo juho tudi meni, ki sem jih skuhala že ničkolikokrat (saj se otroci navadno najejo le juhe in teh cmokov,... potem se pa kar že konča, ker je za ostalo ali bolj "malo" časa ali pa so "že siti" ali pa jim "ni dobro") ne uspejo vedno. (danes so bili malo pretrdi)
Eno jajce z vilicami zvržkljamo, dodamo kanček navadnega olja in dodamo gres - po občutku, glede na velikost jajca in glede na "čas", ki je ostal do tedaj ko juha zavre. Ker to zmes je potrebno pripraviti tik pred zdajci, ker drugače zdrob preveč nabrekne (oz. ga je preveč) in so zato cmočki trdi ali pa obratno,... je vse skupaj preveč tekoče in razblinjena masa splava po juhi,...:(
Potrebujemo: Govejo juho (meso za juho - jaz najraje kupim meso s kostjo in ne posebej meso in kost, korenje, peteršilj, košček zelene, čebula, strok česna, SOL! Kuhaš 2 uri v navadnem večjem loncu s pokrovko.
Žličniki: 1 jajce, cca 2 žlici zdroba, kanček navadnega olja. 
Žlico pomočih v vročo juho, potem pa v zmes in ob rob skodelice v kateri si mešal, potem pa hop v juhco,... žličnik takoj priplava na vrh.
Kuhamo nekaj minut oz. nekaj več časa, tako kot jaz danes, ker sem imela preveč trdo zdrobovo zmes.

Krompir z blitvo. Krompir olupiš, narežeš na četrtine, osoliš in kuhaš. Proti koncu kuhanja dodaš blitvo (jaz jo imam v skrinji - dodam kar zmrznjeno), ter kuhaš do konca. Ocediš, dodaš oljčno olje, pomešaš, postrežeš.
Potrebujemo: krompir, blitvo, sol, oljčno olje.
Tako. Mi smo pojedli vse. Fotke so dnevu primerne, s premalo svetlobe, tudi "dežuje" po njih... Smo pa s kosilom naredili en tak DOBER dan, kljub slabemu vremenu...

2 komentarja:

  1. pECIVO MOJE MLADOSTI :-) JOJ KOLK SMO TEGA NAREDILI IN POJEDLI :-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja, točno to. Nostalgija, ti povem... in še celo piškoti imajo še vedno srnice gor :)

      Izbriši