19. 4. 14

Orehova potica (Gašperjeva)

Potici, pečeni v velikem tednu bi lahko rekli tudi velikonočna potica...
....glede na mojo kuharsko zaobljubo v začetku leta, bi ji lahko rekla tudi aprilska potica,...
...sicer pa je to tipična slovenska potica, ki jo poznajo mnogi. Jaz ji rečem Gašperjeva potica. 

Recept zanjo mi je namreč dal Gašper, ki jo zna speči božansko. Recept je baje prepisan iz neke kuharske knjige, sicer pa mislim, da sem nekaj stvari naredila malo po svoje.


Za potico morate nabaviti in pripraviti naslednje reči:
Testo:
pol kile moke 
10 dag masla
10 dag sladkorja
4 rumenjake
sol
3 dag kvasa
četrt litre mleka

Nadev:
četrt litre sladke smetane
malo mleka
10-15 dag sladkorja
35 dag orehov
 lupina ene limone
vanilijev sladkor
1 rumenjak

15 dag rozin
rum za namakanje rozin

 2 stepena beljaka

Testo se pripravi v treh vzporednih korakih. Ja, vzporednih,... čeprav je vsak korak seveda zaporeden ;) Gre za to, da kvasec, ki ga navajam kot prvega pripravite ravno pravi čas,.. ko imate druga dva koraka že pripravljena.

V nekaj žlicah toplega mlekah zmešamo žličko sladkorja in kvas. Pustimo, da vzhaja.
Penasto zmešamo sladkor, stopljeno maslo in rumenjake.
 Meni pri delu pomaga pomočnik - "pekač kruha", ki mi pri potici le meša testo (ne pa tudi vzhaja kot pri kruhu) Na dno dam najprej mleko, dodam moko in nikakor ne smem pozabiti na sol (ga dam v mleko).
 Takoj ko začne mešati, dodam kvasec in penasto vmešane rumenjake s sladkorjem in maslom. 
 Ko je testo dobro umešano (po potrebi sem dodala nekaj moke...) in obdelano,  ga dam vzhajati - prvič. To običajno naredim kar v pečici, ki jo segrejem na cca 25 stopinj. Ko dobro vzhaja (cca pol ure), ga pregnetem prvič in ponovim vzhajanje  drugič. 
 Medtem pripravim vse sestavine za nadev. Orehe morate obvezno pripraviti že kakšen dan prej. Meni je domače orehe prijazno pripravila in zmlela moja dobra vila (moja mama), kar je bil poglavitno, da sem se sploh lotila peke potice ob koncu popoldneva...
Rozine dam v rumovo kopel že takoj na štartu projekta,...to bi bila lahko v bistvu čisto prva fotka :).
Tudi ta fotka bi lahko bila čisto na začetku objave. Priprava pekača. Da se vam slučajno ne zgodi, da ste v najbolj kritičnem trenutku opleli... Pekač namažem z maslom in posujem z drobtinami.
 Četrt litre smetane, malo mleka (npr. 1 dl) prevrejemo, dodamo 10-15 dag sladkorja.
 Ko zavre dodamo orehe in jih na hitro pokuhamo. Na kratko ohladimo, toliko da ni več vroče. 
Dodamo naribano limonino lupinico, vanilijev sladkor, rum v katerem so se namakale rozine, en rumenjak (tega prej na hitro samega zmešam).
Kritični trenutek: Po drugem vzhajanju testo narahlo razvaljamo in namažemo z nadevom.
 Sledijo rozine in na koncu sneg beljakov, ki jih stepem tik pred "kritičnim trenutkom".
 Potico položimo v pekač in jo damo peči v mrzlo pečico (ne predhodno ogreto). Pri Gašperjevi potici ni več nobenega vzhajanja, temveč direktna peka - na 200 stopinj cca slabe pol ure + še pol ure na 180 stopinj. Imejte pod svojo kontrolo, saj vsaka pečica peče "malo po svoje"...
Trenutek resnice : Še vročo pečeno potico premažem s stopljenim maslom. Počakam, da se čisto malo ohladi, da se od nje ne kadi več, jo zvrnem iz pekača in kmalu potem postavim na pravo stran. Pokrijem s prtom.
Seveda si nisem mogla kaj, da ne bi potice poskusila še preden sem šla spat - uradno jo lahko urežete šele naslednji dan, ko se popolnoma ohladi.
S pripravami sem pričela ob petih popoldne, pečico sem zaprla ob pol desetih zvečer.  In naredila duplo potico - vse sestavine naštete zgoraj sem merila dvojno (in "pomočnik" je mešal dvakrat). Na koncu sem tako dobila štiri takšne potice. Res je, da sem tudi pekla v dveh pečicah - tudi v rezervni, ki je pri hiši spodaj.  :)
Zadovoljna s končnim izdelkom! Potica je uspela in je skoraj tako dobra kot Gašperjeva :), (ki jo peče v okrogli lončeni posodo z luknjo v sredini... - mogoče je pa v tem keč? ) ;)

2 komentarja:

  1. Globok poklon za tole krasno potico! Meni jo pa moja dobra vila speče in prinese... :-)
    Tebi in tvojim želim vesele praznike.

    OdgovoriIzbriši
  2. Pohvalno - super zlgeda tale potička. Hvala za recept.

    Lepe prazniek tebi in tvojim!

    OdgovoriIzbriši