31. 5. 14

Bezgov sirup

31. majska objava. Uspelo mi je. Zadnji majski dan je danes. Upam, da vam je  moja "objava na dan, v maju polepšala dan".  V originalu sicer rečejo "A post a day in May".

Zadnja objava bo tudi kuhinjsko-kulinarično obarvana, saj dolgujem še majsko objavo kuharskega recepta. Ne dolgo nazaj sta bili šefici v svojem poskusu punci, tole pa bo moj pravi majski recept. Prav poseben, za prav poseben dolg in pomemben mesec.

Maja poleg rdečih zastav, vrtnic in potonik kraljuje še eno prav posebno majsko cvetje. Bezeg. Dober je kot čaj, še boljši pa kot osvežilni napitek. Danes sem pripravljala že letošnjo tretjo saržo. Nekaj cvetja vedno pustim kar v zamrzovalni skrinji in ga potem na enak način pripravim sredi zime. Takrat se mi pošteno potoži po toplem majskem vetru.

Recept za sirup: 
3 l vode, 
4 kg sladkorja
6 limon 
1 citronka (oz. 1 čajna žlička na liter vode), 
30 bezgovih cvetov

  • Vodo prekuhamo s sladkorjem in ohladimo.
  • V sladko ohlajeno vodo dodamo cvetje, ožamemo 6 limon, dodamo citronsko kislino. Premešamo. 
  • Namakamo 48 ur. Vmes parkrat pomešamo. 
  • Ocedino in zlijemo v steklenice.
  • Ob hudi poletni vročini, čaši sveže pripravljenega soka dodam še dodatno sveže stisnjeno limono.
Drago Poletje, lahko prideš. Pripravljeni smo! Dobrodošlo!


3 komentarji:

  1. Vedno je dobro videti različico recepta za bezgov sirup. Tudi meni je tak sok najbolj všeč, čeprav zadnje čase doma bolj kuhamo melisinga.

    OdgovoriIzbriši
  2. Lep pozdrav,
    prebrskala sem tvoje kuharske recepte in pogrešam nekaj, kar bi rada znala. Lani sem jedla mega dobre kobariške štruklje, pa jih ne znam narediti. Imam kobariško sodelavko, pa mi to čisto nič ne koristi, ker jih ne zna :) . Ali so tebi že uspeli ?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Rabim še kar precej vaje, da bi znala narediti tako dobre, kot jih zna narediti moja mama. Ampak se bom naučila. Se pritiče... kakopak drugače.

      Izbriši